گزارش تخصصی آموزگار و دبیر : تقویت حس خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزان با روش های مناسب | ستاره

Share

» :: گزارش تخصصی آموزگار و دبیر : تقویت حس خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزان با روش های مناسب

گزارش تخصصی آموزگار و دبیر : تقویت حس خوب دیدن وخوب شنیدن (خلاقیت) در دانش آموزان  با روش های مناسب -  بصورت ورد و قابل ویرایش - تعداد صفحات سی ویک  صفحه

 

 

چکیده :

 

در جوامع پیشرفته امروزی پرورش خلاقیت از مهمترین اصول است با بررسی کشوهدیهیی که از نظر صنعتی فرهنگی و اجتماعی رشد چشمگیری داشته اند متوجه می شویم که این کشوهدیه در زمینه ی پرورش خلاقیت رشد و تلاش بیشتری داشته اند .در حال حاضر در کشوهدیهی توسعه یافته شکوفایی خلاقیت یکی از عالی ترین و محکم ترین اهداف آموزش و پرورش است . در شرط حساس کنونی و با توجه به تحولات بسیار سریع و اجتناب ناپذیر دنیا ، اگر خواهان پرورش استعدادها و شکوفایی خلاقیت و نوآوری در افراد هستیم باید نظام آموزش و پرورش را متحول کرد . برای این منظور لازم است هماهنگی و برنامه ریزی دقیق و کاملی در عرصه ی آموزش و پرورش داشته باشیم .در این فرایند معلم نقش اصلی را ایفا می کند . تنها معلم خلاق است که می تواند دانش آموزان خلاق و نوآور پرورش دهد . اما نکته ی قابل تامل آن است که هر آموزش و پرورش و هر معلمی نمی تواند این بار سنگین رابه مقصد برساند . تنها آموزش و پرورش پویا ، خلاق ، متحول می تواند در تحقق این رسالت تاریخی خویش موفق باشد و این دقیقاً همان نیازی است که در سال گذشته رهبر اندیشمندانه انقلاب اسلامی تحت عنوان « تحول بنیادین آموزش و پرورش » از آن یاد شده است . هسته اصلی تحول در نظام آموزشی ، هم چنان که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند « خلاقیت است » بنابراین داشتن افرادی که توانایی پرورش پویایی و خلاقیت را دارند از اهمیت خاصی برخوردار است .

 

با توجه به این که سرنوشت جامعه به دست افراد خلاق رقم می خورد با خود تصمیم گرفتم در سال تحصیلی حاضر اقداماتی را در جهت پرورش خلاقیت دانش آموزان  دو قلویم هدی و هدیه انجام دهم و مساله را برای خود این طور عنوان نمودم که : چه اقداماتی انجام دهم تا خلاقیت دانش آموزان دو قلو هدی و هدیه  را افزایش دهم

 

اطلاع رسانی خانواده ها از طریق کلاس های آموزش خانواده ، استفاده از روش های تشویق و اجرای طرح های جدید  برای رشد و پرورش خلاقیت دانش آموزان وهمچنین تمرینات ویژه دانش آموزان و به کارگیری روش تدریس فعال و پویا ... از جمله  کاهدیهیی بود که با همکاری مدیر مدرسه و سایر همکاران انجام دادم و  در آن توفیق پیدا کردم و امید است این اثر بتواند سهمی در شکوفایی و باروری تفکر خلاق همه ی دانش آموزان این سرزمین داشته باشد و معلمان در هر دوره تحصیلی بتوانند به تقویت تفکر خلاق بپردازند و بدین سان بتوانند پهدیهی بسته دانش آموزان را بگشایند و آنها را همچون همای سعادت بر بلندای جامعه به پرواز در آورند.

  فهرست مطالب

چکیده :

 

مقدمه :

 

توصیف وضعیت موجود و بیان مساله :

 

اهداف گزارش :

 

هدف اصلی :

 

اهداف جزئی :

 

مقایسه با شاخص :

 

جمع آوری اطلاعات

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات :

 

با توجه به مطالب بیان شده می توان به روشهای ذیل عمل کرد :

 

در زمینه خانواده :

 

در زمینه مدرسه روش های تدریس فعال چون

 

ارائه راه حل موقتی و اجرای آن

 

گام اول : خانواده و اولیا ء

 

گام دوم : مدرسه

 

گام سوم : معلم

 

نمونه ای از این تمرینات و فعالیت ها به شرح ذیل بود :

 

زنگ دایره یا حلقه تفاهم

 

اجرای راه حل جدید و نظارت بر آن

 

ارزیابی بعد از اجرا

 

ارزیابی و اعتبار سنجی

 

بررسی وضعیت نمرات نوبت اول و دوم دانش آموزان کلاس دوم

 

تجدید نظر و تصمیم گیری نهایی :

 

نقاط قوت

 

نقاط ضعف :

 

نتیجه گیری :

 

پیشنهادات کلی برای پرورش خلاقیت در معلمان و دانش آموزان

 

منابع و ماخذ

خرید و دانلود محصول

1397/05/16
گزارش , تخصصی , آموزگار , و , دبیر , تقویت , حس , خوب , دیدن , و , خوب , شنیدن , (خلاقیت) , در , دانش , آموزان , با , روش های , مناسب